Uitgaveopmerkingen April 2018

Op 11 april 2018 is versie 2.50 uitgebracht.

Hieronder volgt een beschrijving van de nieuwe functionaliteit en de verbeteringen.

Wat is er nieuw?

  • Orders versturen naar gebruikers van andere Care4Commerce- en/of Care4Fresh-administraties

Als een relatie van u ook gebruik maakt van Care4Commerce of Care4Fresh, dan is het mogelijk om inkoop- en verkoopbestellingen uit te wisselen. Ga hiervoor naar menu Beeld > B2B Connect API en maak een verbinding met één of meerdere van uw relaties.

Zie Bestellingen versturen en ontvangen voor meer informatie.

  • Kostprijs berekenen

Nieuw is de functie om de kostprijs van een productieartikel te berekenen. Dit kan op basis van de ingrediënten en door extra kostensoorten toe te voegen, zoals arbeidskosten en productieverlies.

Ook is het zichtbaar wat de gevolgen zijn als de prijs van een ingredïent of een halffabrikaat wijzigt.

Zie Kostprijs berekenen voor de uitleg.

  • Documenten toevoegen, openen en bewerken

Voeg een PDF-, Word- of Exceldocument toe en open of e-mail het document.
Documenten
Zie Documenten voor een verdere uitleg van de functionaliteit.

  • Notities, afspraken en documenten bij relatie toevoegen

Notities, afspraken en documenten

  • Ingrediëntentekst uitgebreid met ingrediënten uit onderliggende recepturen
  • Export van verkoopboekingen naar boekhoudpakket MUIS en iMUIS
  • Import en export van bestellingen uitgebreid met XML-formaat

Grote verbeteringen

De nieuwe versie bevat een groot aantal wijzigingen. We lichten er een aantal van de grotere verbeteringen uit:

  • Desktopapplicatie:
    • Algemeen:
      • Aanmelden- en Startvenster verbeterd voor beeldscherminstelling met afwijkende DPI
      • Ingeklapt detailscherm wordt onthouden bij opnieuw openen vanuit hoofdscherm
    • Inkoop:
      • Beschrijving van artikel in grid slimmer gemaakt, door bijvoorbeeld Code te verbergen als deze als losse kolom al zichtbaar is
      • Prijs-velden direct in inkoopregel aanpassen

    Prijs-velden aanpassen

    • Verkoop:
      • Adresnaam beschikbaar gemaakt voor verkoopstatistiek
      • Nul-verkoopprijs bij statiegeldartikelen is toegestaan (ondanks optie)
    • Factuur:
      • Wizard is vernieuwd voor het aanmaken van verkoopfacturen
      • Vervaldatum toegevoegd aan de verkoopfactuur
    • Management Info:
      • Totaal inhoud en basiseenheid beschikbaar gemaakt voor Verkoop-cubes
    • Gebruikersdocumentatie en uitgaveopmerkingen toegevoegd

    Ga hiervoor naar menu Help > Documentatie -of- Uitgaveopmerkingen.

  • Imports en exports:
    • Export van verkoopfacturen in UBL-formaat uitgebreid met extern bestelnummer van klant
    • Import van verkooporders (bestellingen) uitgebreid met opties voor overnemen inhoud (portie) en aanmaken als vrij tekstartikel
    • Handmatig opgegeven opslaglocatie wordt bewaard voor export naar EVO Ritplan
  • Touchapplicatie:
    • Bestelling-informatie tonen, zoals leverdatum en opmerkingen
    • Bestelling verzamelen en/of wegen:
      • Gewicht als verzameld aantal instellen bij enkele weegtransactie
      • Gewichtsartikel na verzamelen/wegen als verzameld markeren als besteld gewicht ≈ verzameld gewicht
      • Na wegen van bestelregel vragen of deze verzameld is, als dit niet automatisch bepaald kan worden
      • Handmatig tarragewicht instellen voor wegen van bestelregel

Kleine en/of technische verbeteringen

De nieuwe versie bevat ook - minder aan de buitenkant - opvallende verbeteringen:

  • Algemeen:
    • Performance-optimalisaties:
      • Historie wordt tijdens periodiek onderhoud opgeschoond
      • Dataopslag voor verkoopgegevens is verkleind
    • .NET Framework is bijgewerkt van versie 4.5.2 naar 4.7

    Let op: Gebruikers in een eigen infrastructuur dienen de besturingssystemen te voorzien van minimaal .NET Framework 4.7.

    • Gebruikersomgeving is bijgewerkt naar een nieuwere versie
    • Ondersteuning toegevoegd voor beeldscherminstelling met ‘High DPI’
    • Printer:
      • Specifieke printer werd soms niet ingesteld bij alternatieve printmethode
      • Specifiek papierformaat werd in cloudomgeving niet ingesteld bij afdrukken van rapportage
  • Desktopapplicatie:
    • Algemeen:
      • Platte tekst-formaat wordt toegevoegd aan e-mailbericht bij verzenden vanuit e-mailvenster
      • Wachtwoord van webportaal en Windows-gebruiker in cloudomgeving wijzigen
      • Gewijzigde velden in onderliggende detailschermen worden gevalideerd en bewaard
    • Module Artikel:
      • Verwijderen van inkoopeenheid werd niet automatisch op het scherm vernieuwd
      • Controle op dubbele samenstelling werkte niet bij wijzing basis-inkoopeenheid en -verkoopeenheid
      • Codes van onderliggende inkoop- en verkoopeenheden bleven zichtbaar als deze waren verwijderd
      • Opmaakformaat van ingrediëntentekst voor af te drukken etiket wordt in etiket vastgelegd
    • Module Inkoop:
      • Vervallen inkoop werd als aangemaakte inkoop meegenomen in inkoopadvies
      • Inkoopadvies voegt in te kopen artikelen toe aan vervallen Inkoop
      • Gewijzigde velden (o.a. Tekst inkoopbon) werden niet in inkoop bewaard als status op Geplaatst of Toegevoegd staat
      • Vaste inkoopkorting werd toegepast in inkoopregel met statiegeldartikel
      • Getoonde Inkoop versprong na wijziging in andere gebruikerssessie
      • Bedragen van gekoppeld statiegeld werden niet herberekend na wijziging in artikel-inkoopregel
      • Alleen ingevulde artikellocatie werd in selectielijstje getoond bij opvoeren of wijzigen van inkoopregel
      • Handmatige mutatie op geplaatste inkoop werd als ontvangen verwerkt in voorraad
    • Module Productie:
      • Alleen actieve artikelen uit de te leveren bestellingen worden meegenomen in productieadvies
    • Module Factuur:
      • Ondersteuning toegevoegd voor langere teksten voor op lay-out van verkoopfactuur
      • Als betaalwijze niet bij klant is ingevuld, dan was factuur van type Contantbon niet zichtbaar in module Factuur en Debiteur
    • Module Debiteur:
      • Afdrukken van herinnering mislukte als er geen specifieke verwerkingsoptie is gekozen
    • Module Administratie:
      • Opvoeren van nieuwe taal mislukte
    • Module Prijs:
      • Prijs van overige eenheden werd niet aangepast na wijziging van inkoopprijs
    • Module Management Info:
      • In backorder geplaatste inkoopregel werd getoond in Inkoop-cubes
    • Module Online bestellen:
      • Exporteren naar en ophalen van bestelsite mislukte als aangemelde medewerker een ' (apostrofe) in de naam heeft
    • Imports en exports:
      • Export van verkoopfacturen naar financieel systeem (bijv. AccountView) mislukte als adresnaam niet was ingevuld
      • Verkoopfactuur werd niet als ‘geëxporteerd’ gemarkeerd als geen enkele grootboekrekening aanwezig is
      • Export van verkoopfacturen in UBL-formaat uitgebreid met extern bestelnummer van klant
      • Import van verkooporders (bestellingen) uitgebreid met opties voor overnemen inhoud (portie) en aanmaken als vrij tekstartikel
      • Import vanaf lokale schijf en netwerkshare (UNC) uitgebreid met filter op bestandsnaam
      • Generieke export uitgebreid met optie om waarde om te keren/te inverteren
      • Vanaf-datum bij instellingen van klant voor exporteren van pakbon naar inONE werd niet toegepast
      • Verbinding met Web API van PS in foodservice via TLS 1.2
      • FTP-client uitgebreid met ondersteuning voor ‘Explicit FTP over TLS’
  • Touchapplicatie:
    • Afdrukken van Verzamellijst, Leveringsbon of etiketten gebeurde niet als scherm met bestelregels geen regels bevat of regels niet zichtbaar zijn
    • Voorgedefinieerde periodefilters in scherm met te verzamelen bestellingen verliepen na 1 dag
    • Bestaande bestelregel werd gewijzigd na toevoegen van nieuwe bestelregel
    • Verbinding met Web Service, voor communicatie met de weegschaal, werd verbroken na ca. 4 minuten van inactiviteit
  • Web Service:
    • Bestelregel werd als direct verzameld gemarkeerd als deze via Web Service werd aangemaakt