Melding aanmaken
In de applicatie kunt u een melding aanmaken via het paneel Meldingen. Het paneel kunt u links onderin het scherm openen.
Volg onderstaande stappen om een melding aan te maken:
- Klik aan de onderzijde van het scherm op Meldingen.
- Het paneel Meldingen wordt geopend. Klik daarna op menu Nieuwe melding….
- Geef een beschrijving op van de vraag, de wens of het probleem.
- Klik op de knop Verstuur melding om de melding te versturen.
De melding is nu aangemaakt en wordt door de helpdesk van Care4iT in behandeling genomen. In het volgende hoofdstuk wordt uitgelegd hoe u de status van de melding kunt volgen.
Status volgen van een melding
In het paneel Meldingen wordt een overzicht getoond van de openstaande en de behandelde meldingen. In het overzicht wordt in het veld Status aangegeven of de melding in behandeling is door de helpdesk of dat er op is gereageerd. Door te dubbelklikken op een melding in het overzicht kan een melding worden geopend en de details worden bekeken, waaronder de opgegeven beschrijving en, na behandeling door de helpdesk, het antwoord op de melding.
Zodra de melding is behandeld door de helpdesk, dan is op het 2e tabblad Reacties het antwoord zichtbaar.
Reactie toevoegen aan een melding
Als de melding is behandeld door de helpdesk, wordt er een reactie toegevoegd met daarin het antwoord. Als het gegeven antwoord nog niet geheel duidelijk is of als u een aanvullende vraag heeft, dan kunt u een reactie toevoegen. Dit werkt als volgt:
- Selecteer een melding in het paneel Meldingen.
- Klik op menu Reactie toevoegen….
- Er verschijnt een nieuw venster, geef hier uw reactie op.
- Als u een bestand als bijlage bij de reactie wilt voegen, bijvoorbeeld een Worddocument, klik dan op het [...]-knopje aan de rechterzijde van het veld Bijlage en geef de locatie van het bestand op.
- Klik op de knop Reactie versturen om de reactie te versturen.