Uitgaveopmerkingen Januari 2019

Op 16 januari 2019 is versie 2.70 uitgebracht.

Hieronder volgt een beschrijving van de nieuwe functionaliteit en de verbeteringen.

Wat is er nieuw?

  • Leveringsbon versturen naar gebruikers van andere Care4Commerce- en/of Care4Fresh-administraties

Het was al mogelijk om inkoop- en verkoopbestellingen uit te wisselen, als een relatie van u gebruik maakt van Care4Commerce of Care4Fresh. Deze functie is uitgebreid met het elektronisch aanleveren van de leveringsbon en deze door de ontvanger als magazijnontvangst te verwerken.

De elektronische leveringsbon verwerkt onder andere de geleverde stuksaantallen, gewichten en statiegeld.

Ga naar menu Beeld > B2B Connect API en maak een verbinding met één of meerdere van uw relaties.

Zie Bestellingen versturen en ontvangen voor meer informatie.

  • Ontvangstbevestiging van bestelling elektronisch versturen

Als u uw relatie een ontvangstbevestiging van een aangemaakte bestelling wilt aanleveren, dan kan deze per e-mail of op een andere wijze elektronisch verstuurd worden:
Ontvangstbevestiging per e-mail
Neem contact met ons op om te vragen naar de verschillende mogelijkheden.

  • Leveringsbon van bestelling elektronisch versturen

Wilt u uw leveringsbon met geleverde artikelen aan uw relatie of een 3e partij elektronisch versturen? Of vraagt uw relatie om de leveringsbon in Excel-, CSV- of XML-formaat aan te leveren?

Neem dan contact met ons op om te vragen naar de mogelijkheden om een koppeling in te richten.

  • Bestelling voor eigen administratie aanmaken in de mobiele app

In de mobiele app kunt een bestelling aanmaken als u onderweg bent of tijdens uw bezoek bij een relatie.
Bestelling aanmaken in mobiele app
De mobiele app is beschikbaar voor Android (Google Play) en iOS-apparaten (iPhone en iPad) (App Store).

Bent u geïnteresseerd en maakt u nog geen gebruik van de mobiele app? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie.

Grote verbeteringen

De nieuwe versie bevat een groot aantal wijzigingen. We lichten er een aantal van de grotere verbeteringen uit:

  • Desktopapplicatie:
    • Nieuwsberichten op het startscherm
    • Voorkeur voor afdrukken of e-mailen van betalingsherinnering instellen bij debiteur

    Voorkeursinstelling van betalingsherinnering

    • Aanmaken en bewerken van bestellijst is verbeterd
    • Iconen aangepast en geschikt gemaakt voor beeldschermen met een hoge resolutie
  • Imports en exports:
    • Exportmodule uitgebreid met Rapport als exportformaat
    • Export van verkooporders (bestellingen) in XML-formaat
    • Export van verkooporders (bestellingen) in aanpasbaar CSV-formaat
    • Export van verkooporders (bestellingen) in aanpasbaar Rapport-formaat
    • Import van ontvangen inkooporders (leveringsbon) in XML-formaat
    • Im- en export uitbreiden met het vastleggen van de instellingen op im/-export en -formaatniveau
    • E-mailen van een export uitbreiden met de mogelijkheid om het bestand naar de relatie te verzenden
    • E-mailen van een export uitbreiden met de mogelijkheid om de inhoud van het exportbestand in de e-mailtemplate in te voegen
  • Mobiele app:
    • Gebruikersnaam en administratie worden bewaard en automatisch ingevuld als er (opnieuw) wordt aangemeld

Kleine en/of technische verbeteringen

De nieuwe versie bevat ook - minder aan de buitenkant - opvallende verbeteringen:

  • Algemeen:
    • Opties werden niet altijd goed vernieuwd door een achtergrondservice, zoals de taakplanner of de webservice
  • Desktopapplicatie:
    • Gebruikersomgeving bijgewerkt naar een nieuwere versie
    • Nieuwe melding in los paneel aanmaken
    • Voedingswaarde was niet in voedingswaardentekst zichtbaar ondanks dat de voedingswaarde als toonbaar stond ingeschakeld
    • Voedingswaarden berekenen mislukte als totaal van netto-aantal van ingrediënt(en) in receptuur niet was ingevuld of gelijk was aan nul
    • Toevoegen van vaste verkoop mislukte als bij artikel een informatieve melding stond ingesteld
    • Bestellingen waren niet beschikbaar om gefactureerd te worden als deze niet per facturatieperiode opgesplitst hoefden te worden
    • Openen van module Factuur mislukte als er nog geen enkele verkoopfactuur was aangemaakt
    • Aantal te verwerken jaren qua managementinformatie is instelbaar
  • Touchapplicatie:
    • Prijs werd op etiket bij weegtransactie niet omgerekend naar portiehoeveelheid
  • Rapportage:
    • Voorradig artikel was niet zichtbaar op het voorraadoverzicht als de status van het artikel op ‘Niet actief’ stond ingesteld
    • Bereik voor de margeoverzichten is ingesteld op 1 maand
    • Artikelen kunnen worden verborgen op het marge per artikelgroep-overzicht
    • Bedragen vielen niet binnen juiste BTW-kolom op het debiteuroverzicht per betaalwijze
    • Productieetiketten werden niet volgens ingestelde optie gesorteerd
    • Alleen unieke productieetiketten afdrukken als de artikelinhoud afwijkt of als een unieke track&trace-barcode vereist is
  • Mobiele app:
    • Bestelling werd niet als geplaatst getoond nadat deze was geplaatst
  • Weegschaal:
    • Verbinding met fysieke weegschaal wordt eerst in quarantaine geplaatst als deze onverwacht niet meer actief is
  • Web Service:
    • Autorisaties voor de Web Service om de beschikbaarheid van de artikellijsten in te stellen