Aanmelden in cloudomgeving in Android

Disclaimer:
Het werken in Care4Commerce of Care4Fresh op een Android-apparaat wordt niet ondersteund en kent beperkingen ten opzichte van Windows.
De desktopapplicatie is niet ontworpen voor gebruik op een mobiel- en/of touchscreen-apparaat.

Voor het inventariseren van voorraad of het afleveren van bestellingen is een mobiele app beschikbaar (Google Play).

Het aanmelden op een Android-apparaat vereist een eenmalige installatie van de Remote Desktop-app.
Nadat de Remote Desktop-app is ingesteld, kan de desktop- en/of touchapplicatie van Care4Commerce of Care4Fresh gestart worden.

Installatie van Remote Desktop-app

  1. Ga naar de Play Store en download en installeer de Windows App-app van Microsoft.
  2. Open de Windows App-app.
  3. Tik in de menubalk op [+] > Werkuimte > OK.
  4. Geef de verbindingsinstellingen op:
    1. Vul cloud.care4it.nl in.
    2. Kies bij Gebruikersaccount de keuze “Gebruikersaccount toevoegen” en geef de gebruikersinstellingen op:
      • Vul bij Gebruikersnaam uw gebruikersnaam in (bijvoorbeeld fvanvelsen@care4cloud.nl).
      • Vul bij Wachtwoord uw wachtwoord in.
      • Tik op Opslaan.
    3. Tik in de menubalk op Volgende.

De desktop- en/of de touchapplicatie wordt onder het tabblad Apps getoond.

Starten van desktop- of touchapplicatie

  1. Open de Windows App-app.
  2. Ga naar het tabblad Apps.
  3. Tik op het icoon van Care4Commerce of Care4Fresh om verbinding te maken.
  4. Vul indien nodig uw gebruikersnaam en wachtwoord in en tik op Volgende.

Als u bij elke verbinding opnieuw uw gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren, ondersteunt de Remote Desktop-app van Microsoft mogelijk het opslaan van deze gegevens niet op Android. U kunt eventueel een wachtwoordmanager, zoals Bitwarden, 1Password of Dashlane, gebruiken om uw gebruikersnaam en wachtwoord automatisch in te laten vullen.