Aanmelden in cloudomgeving in Android
Disclaimer:
Het werken in Care4Commerce of Care4Fresh op een Android-apparaat wordt niet ondersteund en kent beperkingen ten opzichte van Windows.
De desktopapplicatie is niet ontworpen voor gebruik op een mobiel- en/of touchscreen-apparaat.Voor het inventariseren van voorraad of het afleveren van bestellingen is een mobiele app beschikbaar (Google Play).
Het aanmelden op een Android-apparaat vereist een eenmalige installatie van de Remote Desktop-app.
Nadat de Remote Desktop-app is ingesteld, kan de desktop- en/of touchapplicatie van Care4Commerce of Care4Fresh gestart worden.
Installatie van Remote Desktop-app
- Ga naar de Play Store en download en installeer de Windows App-app van Microsoft.
- Open de Windows App-app.
- Tik in de menubalk op [+] > Werkuimte > OK.
- Geef de verbindingsinstellingen op:
- Vul
cloud.care4it.nl
in. - Kies bij Gebruikersaccount de keuze “Gebruikersaccount toevoegen” en geef de gebruikersinstellingen op:
- Vul bij Gebruikersnaam uw gebruikersnaam in (bijvoorbeeld
fvanvelsen@care4cloud.nl
). - Vul bij Wachtwoord uw wachtwoord in.
- Tik op Opslaan.
- Vul bij Gebruikersnaam uw gebruikersnaam in (bijvoorbeeld
- Tik in de menubalk op Volgende.
- Vul
De desktop- en/of de touchapplicatie wordt onder het tabblad Apps getoond.
Starten van desktop- of touchapplicatie
- Open de Windows App-app.
- Ga naar het tabblad Apps.
- Tik op het icoon van Care4Commerce of Care4Fresh om verbinding te maken.
- Vul indien nodig uw gebruikersnaam en wachtwoord in en tik op Volgende.
Als u bij elke verbinding opnieuw uw gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren, ondersteunt de Remote Desktop-app van Microsoft mogelijk het opslaan van deze gegevens niet op Android. U kunt eventueel een wachtwoordmanager, zoals Bitwarden, 1Password of Dashlane, gebruiken om uw gebruikersnaam en wachtwoord automatisch in te laten vullen.